söndag 13 oktober 2013

Två kort med inspiration från en och samma blomma

Blomman är utstansad i tre delar. Två blommor och en liten cirkel. Alla är infärgade med Distress Pads i färgerna Picked Raspberry och Mustard Seed och pyttelite Walnut Stain. Bladen har jag gjort själv genom att rita på ett vitt papper, klippa ut, göra en markering i mitten av bladet med min bone folder och sedan färgat med Mowed Lawn och lite brun Walnut Stain.
 
Det som var roligast att göra med dessa blommor och som jag är helt kär i nu, är det vita du ser på blomman. Det är "chunky White embossing enamel" från Stampendous. Jag köpte den från ScrapPerra men jag har sett flera affärer som har tagit in denna produkt. Helt underbar!
Den blir som när man tar en liten smal pensel med akvarellfärg på och splashar med penseln. Fast tjockare och mer upphöjt och lite mer glansigt...... ja ni förstår nog vad jag menar! ;)
 
Det lilla hjärtat är en die från SimonSaysStamp i USA.


Här har jag gjort på samma sätt med blomman det är bara en annan sorts lite större blomma med spetsiga blad. Bladen har jag inte gjort själv, denna gång ;), utan det är en stans från Memory Box.




Inga kommentarer: