onsdag 23 oktober 2013

Vatten splash på ett julkort

Jaaa varför inte? Man kan göra allt bara man vill! Och tycker jag att man kan göra vatten splasher (eller vad det nu heter) och göra ett julkort av det! Vad tycker ni?
Nu har jag verkligen ångan uppe vad gäller julkort!
Ska bara bestämma mig för vilken av de jag hittills har gjort och göra likadan av den. Smart va?
Då behöver jag inte sitta och tänka så mycket. Vilket kan vara rätt skönt ibland!
Och detta kort står högt på listan för mig. Det är sååååå enkelt. Ja lite pyssligt är det, men det måste det få vara.
Det röda är infärgad Distress pads på vitt hårt cardstock i färgerna Barn Door och lite Aged Mahogany. Sen tog jag lite vatten i min handflata och skvätte ut det på den så att det bildade små och stora "pölar". Lät det torka in en liten stund, ju längre de sitter så innan man tar sin heat gun ju ljusare blir dom.
När allt torkat ordentligt klistrade jag dit glitterbokstäver. Dom hade jag gjort själv.
Jag köpte glitterpapper på Panduro och först satte jag fast dubbelhäftande tejp från Biltema på baksidan av glitterpappret och lät skyddet sitta kvar medans jag körde diesen på pappret genom min stansmaskin. Hänger ni med? Ja det gör ni säkert det är bara det att jag har en stark benägenhet att pladdra på när jag skriver härinne. Det har ni kanske märkt? ;)
Hjärtana är även dom en die (gammal, vet ej vart den är ifrån).
Det sista jag gjorde var att rita dit en streckad linje med en vit uniball Signo penna och sätta 3D foam bakom det röda pappret så att det kom upp en bit från den vita cardstocken.
Finito! Väldigt juligt och väldigt effektfullt. Kanske blir det denna variant som julkort 2013 från familjen Classon Ylander?



Inga kommentarer: